Hallå där Sandra Sköld, marknadschef Sverige på EcoOnline. Hur gick det på er AST-hubb?
– Vi hade över 75 personer på plats hos oss på EcoOnline i centrala Göteborg. Det kändes som om att alla fick med sig nya insikter och möjligheten till kunskapsutbyte var också oerhört givande. I pauserna tog vi verkligen chansen att nätverka och diskussionerna handlade just om utmaningen att få med sig hela organisationen att tänka hållbart.
Vad tyckte ni om årets talare och fokusområdet Dissonans?
– Det var många positiva kommentarer om talarna: att det var en bra bredd. Allt från dissonansen inom oss själva till hur det är inom verksamheten man jobbar i. Budskapet om att minska gapet mellan vad vi säger och vad vi gör var något som diskuterades under hela dagen. Vår koncernansvariga för ESG & Sustainability var på plats och tog upp praktiska exempel på hur man som miljö- och hållbarhetsansvarig kan driva processer med olika målgrupper internt på sitt bolag.
Kommer ni att jobba vidare med Dissonans?
– Vi planerar att ha workshops kring dissonans framöver då vi märker att många vill ha konkreta tips kring sina miljö- och hållbarhetsprojekt. Det pågår ett stort förändringsarbete inom många olika branscher och verksamheter. I och med att vi arbetar med mjukvara, eller som vi oftare säger systemstöd, så har vi mycket kunskap kring rutiner och processer.
- Läs intervjuer med andra hubbar
- Är du intresserad av att bli hubbarrangör 2025? Mejla till hubb@asustainabletomorrow.se